fredag 27 juni 2014

Polygami - att älska två.

Det är inte lätt att älska två.
Två länder.
Vän av ordning har märkt att det varit tyst i blogosfären från min sida. Jag har varit hemma i Svea rike och bloggen är om min Kenyavistelse, så den har fått vila.
Jag är nu nyss hemkommen till Kenya efter en intensiv vistelse hemma i Sverige; med maken och barnen och besök hos mor; med flytt av möbler och röjning av lägenhet och flyttlådspack och kaos; med examinationer och handledningsmöten och jobbmöten och kontraktskrivning; med inflytt i kollektivhus med massa underbara grannar att umgås med och lära känna, intensivt under en dryg månad, med matlag och grillfester och barnbus. Och så fikorna med vänner, pubhäng med godingar, en hajk, en privatflygtur, en jubileumsfest och midsommardans. Förutom allt sagolikt ätbart som Sverige har att bjuda; sushi, blodiga biffar, viltkött, kantareller, maffiga jordgubbar och bigaråer, lösgodis, kulglass och frozen yoghurt. Alldeles för många nedgångna kilon lades till på vågen igen.
Och så tillbaka till Kenya. Älskar det här lugnet. De fantastiska människorna som kramar om en och har saknat en när man varit borta. Det engelska språket och alla de här detaljerna jag fortfarande ler åt. När minibussen väjer för en zebra, smaken av en kryddig samosa, solen som lyser gott och en katt som fångar djur man aldrig sett.
Och på söndag firar jag midsommar med kenyavännerna och gör en härlig trekant av mina polygamiska lustar!!

1 kommentar: